۱۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۷:۲۳
کد خبرنگار: 3017
کد خبر: 83579504
T T
۰ نفر
نشست بازتخصیص خاموش آب برگزار می‌شود

تهران- ایرناپلاس- نشست بازتخصیص خاموش آب و رونمایی از پژوهش «بازتخصیص آب کشاورزی و تعارضات ناشی از آن» فردا در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

جابجایی آب میان حقابه‌داران گذشته و بهره‌برداران جدید، در طول پنج دهه گذشته، عموماً به صورت تدریجی و بدون آگاهی کامل حقابه‌داران و در فضایی مبهم صورت گرفته است. از این مسئله‌ که موجبات تضییع حقوق شمار قابل توجهی از بهره‌برداران را پدید آورده‌ است، تحت عنوان بازتخصیص خاموش یاد می‌شود.

 در شرایط کنونی کشور و پس از چندین دهه تجربه بازتخصیص خاموش، صحبت کردن درباره بازتخصیص با مقاومت‌ها و مخالفت‌هایی از جانب گروه‌های مختلف مواجه است. از آنجا که امکان تداوم بازتخصیص‌های خاموش به دلایلی چون محدودیت و وضعیت منابع آب، تعدد بهره‌برداران، محدودیت‌های منابع مالی دولت و افزایش نارضایتی بهره‌برداران وجود ندارد، بنابراین باید به سازوکارهای جدیدی برای بازتخصیص اندیشید که مشکلات گذشته را نداشته باشد. در این راستا اولین گام، رسمیت بخشیدن به بازتخصیص برای امکان خلق روش‌های پایدارتر و گذار از دوره بازتخصیص خاموش است.

با درک چنین ضرورتی، اندیشکده تدبیر آب ایران در سال ۱۳۹۷، پژوهشی را تحت عنوان «بازتخصیص آب کشاورزی و تعارضات ناشی از آن» در دستورکار قرار داد. هم اکنون این طرح پژوهشی به اتمام رسیده و یافته‌ها و نتایج آن آماده ارائه و انتشار است. لذا، نشستی در جهت رونمایی از طرح مذکور در تاریخ ۱۳/۰۹/۱۳۹۸ در خانه اندیشمندان علوم انسانی، (واقع در خیابان نجات‌الهی جنوبی-نبش خیابان ورشو-سالن خیام، رأس ساعت ۱۶:۰۰) برگزار می‌شود.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.